2010. január 18., hétfő

Brie kenyér

Újabb kenyérrecept következik, tudom, hogy kezd unalmassá válni, hogy mindig csak kenyér, ráadásul ismét Jan Hedh, de mit csináljak, ha egyik kenyér hozza a másikat, mint például a Brie kenyér esetében, aminek egy továbbkelesztett baguette-tészta a kiindulópontja ...

Bár nem is tudom, miért kenyerezem le a képen látható valamit, ugyanis a párom szerint ez nem is kenyér, hanem inkább egy nagyra nőtt pogácsa, és valóban mind ízben, mind állagban nagyban pogácsaszerű, ami igen jó, hiszen rajongunk a pogácsáért. Nem is kell hozzá semmilyen feltét, egy kis vajjal is hibátlan.

Szóval, úgy kezdődött, hogy a legutóbbi baguette sütés során a tészta egynegyedét, 375 grammot először további 2 órán át kelesztettem a dobozban, ahol korábban a tészta többi részével kelt már egy órát, majd a hűtőszekrényben éjszakázott. Az eredeti recept 4 órás kelést ír, hát én aznap már nem óhajtottam újabb kenyérrel megörvendeztetni a családot, elég volt a friss baguette, így az utolsó óra helyett a hűtőszekrényben kelhetett tovább.

Másnap elővettem a tésztát, hozzáraktam 250 gramm kenyérlisztet, 100 gramm vizet, 7, 5 gramm sót és 15 percig dagasztottam alacsony fokozaton. Hozzáraktam 50 gramm szobahőmérsékletű vajat és tovább dagasztottam még 5 percig. Ezt követően a tészta ment vissza a kiolajozott műanyag edénybe és lezárva kelt 30 percig. Majd gömböt formáztam belőle és 10 percig pihent konyharuha alatt. Áttettem egy sütőpapírra és tovább kelesztettem, kb. 2 óráig, amíg nagyjából a duplájára kelt.

Közben előmelegítettem a sütőt 250 fokra. Amikor a tészta megkelt, a képen látható módon jó mélyen bemetszettem a kenyér tetejét és előmelegített kőlapra tettem némi belocsolt víz társaságában. 5 perc múlva levettem a hőmérsékletet 200 fokra. Nagyjából 25 perc alatt sült ki, közben néhányszor kinyitottam az ajtót, hogy a gőz távozhasson.


Alapanyagok:


375 gramm baguette tészta
100 gramm víz
250 gramm kenyérliszt
7,5 gramm só
50 gramm vaj

1 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Nagyon tetszik a kenyér bevágása...