2010. január 24., vasárnap

A mákos kifli újjászületése, avagy VKF! XXXI.


Nem gondoltam volna, hogy épp ebbe a Vigyázz, kész, főzz! akcióba fogok beszállni, nálunk hagyományosan nincs túl nagy sütés-főzés karácsonykor, általában amennyit főzök, az el is fogy, szóval nem jellemző a maradék. Ez idén sem volt másként, bejegyzésem tárgya nem karácsonykor készült, hanem jóval később, és valójában nem is tekinthető maradéknak, hiszen azért jutott arra a sorsra, amit az alábbiakban ismertetek, mert elégett. Mert hát a múltkori bécsi mákos kifli kisütését hites uramra bíztam, nekem sürgős dolgom akadt a kisebbikemmel, szóval adott volt két tepsi mákos kifli és egy begyújtott sütő, gyorsan kiadtam az instrukciókat. és már ott sem voltam. Nem ez volt az első eset, nem is az utolsó, hogy a sütést másra hagyom, most azonban az uram fogta magát és ledőlt a kanapéra, ahonnan csak akkor pattant fel, amikor gyanús szagok kezdtek terjengeni a lakásban ... Így hát az első adag kifli bizony némiképp sötétebb lett a kelleténél, és akkor most finoman fogalmaztam. (A második tepsi már rendben kisült.)

Muszáj volt valami mentő megoldást előhalászni, hiszen a kifli amúgy fantasztikus volt. Gondoltam egyet, egy nem túl eredetit, levágtam az égett részeket, beleraktam egy tálba, és nyakon öntöttem egy adag forró vaníliakrémmel. Majd kihűtöttem, és a hűtőszekrényben pihent egy fél napot.

A vaníliakrémhez felforraltam negyed deci tejszínt és negyed deci tejet egy fél teáskanálnyi vaníliaőrleménnyel, és hagytam kb. egy óráig hűlni. Majd kikevertem 4 tojássárgáját 15 dkg cukorral és két evőkanál keményítővel. Szépen lassan hozzáöntöttem a tejet-tejszínt, majd visszaraktam a tűzre, és ütemes kevergetés mellett besűrítettem a krémet. Még forrón öntöttem a kiflikre.

A fenti mutatványt bármilyen maradék vagy kevésbé jól sikerült diós, mákos, fahéjas, stb. süteménnyel be lehet mutatni. (Ennyi cukorral a krém eléggé édes lett, de az én mákos kiflim tésztája, mint ahogy azt a receptnél is leírtam, inkább sós, mint édes, a töltelék sem édes, szóval kellett, de ha rendesen édes a belekerülő sütemény, akkor javaslom a cukormennyiség csökkentését.)

Nem mondom, hogy sokkoló újdonságról van szó, valószínűleg nem ezzel fogom megreformálni a konyhaművészetet, viszont a dolog igencsak jó lett. Sőt. Túlságosan is. Kicsit aggódom, hogy legközelebb is elég az egyik tepsi kifli ...

Alapanyagok:

maradék sütemény, keksz, babapiskóta, stb ... (Ez esetben 7-8 némiképp meghámozott kifli volt az alapanyag)
2,5 dl tej
2,5 dl tejszín
vaníliaőrlemény, vagy egy félbevágott vaníliarúd
4 tojássárgája
15 dkg cukor
2 evőkanál étkezési keményítő

Nincsenek megjegyzések: