2010. január 26., kedd

Teljes kiőrlésű lisztes bagett pirított szezámmaggal

Újabb bagett recept következik, ismét levainnal és ismét csak Jan Hedh-től. Ezúttal egy egészségesebb verzió kétféle teljes kiőrlésű liszttel. És némi pirított szezámmaggal, amitől egészen különlegesen finom lett ez a kenyérke.

Először is megpirítottam 50 gramm szezámmagot, majd félretettem hűlni. 300 gramm kenyérlisztet, 75 gramm graham lisztet, 100 gramm teljes kiőrlésű rozslisztet, 400 gramm levaint, 25 gramm muscovado cukrot kimértem a dagasztógép edényébe. 10 gramm élesztőt feloldottam 335 gramm vízben, majd ezt is hozzáraktam a fentiekhez és lassú fokozaton 13 percig dagasztottam. Majd beleraktam 12 gramm sót és tovább dagasztottam némileg magasabb fokozaton 5 percig. A legvégén hozzáöntöttem a kihűlt szezámmagot. A tésztát kiolajozott műanyag edénybe tettem, lefedtem és 170 percig kelesztettem.

A kelési idő lejártával lisztezett gyúródeszkán 4 darabba vágtam a tésztát, széjjelhúztam, majd összehajtottam háromba, mint egy hivatalos levelet. 15 percig konyharuha alatt hagytam pihenni. Ezt követően megformáztam a bagetteket és a bagettsütőben kelesztettem újabb két óráig, amíg megduplázódott a méretük.

Közben begyújtottam a sütőt 240 fokra és előmelegített kőre tettem a kenyereket (előzőleg bemetszettem a tetejüket), némi vizet spricceltem a sütőbe. Néhány perc múlva levettem a hőmérsékletet 200 fokra, majd pirosra sütöttem a bagetteket, kb. 20 perc alatt.

Alapanyagok:

50 gr szezámmag
300 gr kenyérliszt
75 gr graham liszt
100 gr teljes kiőrlésű rozsliszt
400 gr levain
25 gr muscovado cukor
10 gr élesztő
335 gr víz
12 gr só

Nincsenek megjegyzések: