2010. február 15., hétfő

Fehércsokoládés epres keksz


Mostanában elég gyakran fordul elő velem, hogy céltalanul kattintgatok ide meg oda a gasztroblogok között, egyik receptről ugrálva a másikra. Így volt ez tegnap is, amikor két mosás között rátaláltam Sütiszörny blogjára, azon belül is az áfonyás csokis kekszre. Meglehetősen hirtelen elhatározásból azonnal neki is álltam a sütésnek, a polcon megtalálható alapanyagokra optimalizálva a receptet és nagyjából 20 perc múlva már a lakás fahéjas illatokkal telt meg. A siker meglehetősen nagy volt, kénytelen voltam egy órán belül újabb adagot sütni, akkora botrány keletkezett az utolsó darab körül ...

Szóval először is vettem 150 gramm lisztet, 1 teáskanál fahéjat, fél teáskanál sütőport, 80 gramm cukrot és egy tálban összekevertem. Hozzáraktam 50 gramm puha vajat, ezzel is kevergettem egy kicsit, majd 120 ml tejjel összeállítottam a tésztát. Belekevertem 50 gramm nagyon apróra szelt fehércsokoládét és 50 gramm szintén meglehetősen apróra szelt aszalt epret. Sütőpapírra kanállal halmokat raktam a tésztából. 180 fokon sütöttem, nagyjából 12 percig, ez alatt széjjelterültek a kekszek, néhol össze is értek, de ezt a sütőből való kivétel után könnyen orvosoltam. Nem egy mutatós sütemény, viszont nagyon finom.

Alapanyagok:

150 gr liszt
80 gr cukor
1 teáskanál fahéj
fél teáskanál sütőpor
50 gramm vaj
120 ml tej
50 gr fehércsokoládé
50 gr aszalt eper

Nincsenek megjegyzések: