2010. október 2., szombat

Újabb őszi sütemény: szilvás mandulás puding

Anyukám jóvoltából hozzájutottam egy eredeti angliai BBC Goodfood újsághoz, ráadásul mindjárt egy nagyon is hatályos szeptemberi számhoz. Azonnal nekiestem, és muszáj volt sütnöm is belőle igen sürgősen. És mivel a hűtőszekrényben már elég szemrehányóan nézett rám egy kilónyi szilva, végül egy szilvás süti készült el meglehetősen gyorsan amúgy, mert nem egy macerás dologról van szó.

Már az előkészítés közben fantasztikus illatok árasztották el a konyhát, hiszen a szilvát még a tészta összeállítása előtt kezelgetni kell egy kis pácban, amihez 2 (bio vagy csak kezeletlen) citrom héját, egy teáskanál fahéjat és 3 evőkanál brandyt kevertem össze, majd ebbe került a 8 db magozott, nagyobb darabokba vágott szilva. Mivel a sütemény nem kis időt tölt a sütőben, az alkoholtartalom miatt nem kell aggódni, sülés közben elillan, de ha gyerekek is ennének belőle nagyobb mennyiségben, akkor lehet, hogy kihagynám, az enyémek nem szilvásak, ez az igazság.

Amíg a szilva pácolódik, összeállítottam a tésztát. Ehhez 100 gramm vajat kikevertem 100 gramm barna cukorral (itt bajban voltam, a recept light brown sugar-t ír, nem vagyok túlságosan otthon az angol cukorológiában, így végül demerara cukor került bele), majd hozzátettem egyenként két tojást, és amikor ezek már jól összekeveredtek, beleszitáltam 100 gramm lisztet, fél teáskanál sütőport és 50 grammnyi hámozott és őrölt mandulát, ezeket is beledolgoztam a tésztába.

A szilvás keveréket egy kivajazott jénaiba tettem, ráöntöttem a tésztát, majd megszórtam némi szeletelt mandulával és 180 fokon sütöttem, nagyjából 40 percig. Még forrón tálaltam, persze vaníliafagyival.

Alapanyagok:
8 db szilva
3 ek brandy
1 tk fahéj
2 citrom reszelt héja (kezeletlen, bio)
100 g vaj
100 g barna cukor
100 g liszt
2 tojás
50 g mandula
fél tk sütőpor
szeletelt mandula a tetejére

Nincsenek megjegyzések: