2011. március 22., kedd

Blondebröd avagy a szőke kenyér


Szőkének annyiban szőke ez a kenyér, amennyiben vaníliakrémmel töltött, és az eddigiekhez képest semmi igazán új nincs benne, csak a formázása. Dán tészta, vanília krém, némi cukormáz. De miért is kellene ennél több, ha ez így is fantasztikus. Jan Hedh ez is, naná.

A harmadik adag dán tészta sorsa lett ez a péksütemény, ez nagyjából fél kiló volt. Amikor felolvadt, kinyújtottam nagyjából egy cm vastagra, egy 25 cm oldalú téglalapra, és 10 db 25 cm hosszú csíkot vágtam belőle. A csíkokat megtekertem jó alaposan, és 8-asokat formáztam belőlük. Egy sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket, amennyire lehetett egymástól távol. Majd hagytam kelni, nagyjából 45 percig, amíg közel duplájára kelt.

Ezalatt összeütöttem egy vaníliakrémet. Ehhez először felforraltam egy dl tejszínt és másfél dl tejet egy fél teáskanálnyi vaníliaőrleménnyel, majd hagytam némileg kihűlni. Addig is kikevertem három tojássárgáját 60 gramm cukorral és 20 gramm keményítővel. A tojásos keverékbe beleöntöttem a kihűlt vaníliás tejet, visszatettem a tűzhelyre és folyamatos kevergetés közben besűrítettem, majd félretettem ismét hűlni.

A krémet nyomózsákból a megkelt dán tészta tetejére nyomtam egy-egy adagot, majd megkentem tojással a nyolcasokat. 200 fokon sütöttem nagyjából 15 percig. Kihűlés után némi vízzel kikevert porcukros mázat csorgattam rá. (Ez a rész kihagyható, én ki is hagyom általában, csak végig követni akartam az receptet.)

Alapanyagok:

500 g dán tészta
1 dl tejszín
1,5 dl tej
3 tojássárgája
60 g cukor
20 g keményítő
vaníliaőrlemény
1 tojás a kenéshez
porcukor és víz a mázhoz

Nincsenek megjegyzések: