2009. január 28., szerda

Citromos-gyümölcsös muffin



A muffinokkal kapcsolatban vegyes érzéseket táplálok. Egyrészt ugye lenyűgöző, hogy milyen egyszerű és mennyire finom sütemény is ez, na meg persze, hogy mennyifélét lehet készíteni, a változatoknak csak a fantázia szabhat határt. Másrészt viszont annyira egyszerű sütemény, hogy bárki, még egy aprócska gyermek is el tudja készíteni, és az összeállítás is olyan gyors, hogy az igazi sütésélmény azért elmarad. Lehet, hogy én vagyok mazochista, de szeretem a bonyolult és munkás süteményeket. Mindazonáltal időhiány vagy hirtelen elhatározás miatt igen gyakran fordulok a muffinsütőmhöz én is.

Az egyik kedvenc - a szintén Nigella-i alapokon nyugvó - citromos-gyümölcsös muffin, ami legutóbb például feketeáfonyával készült el, de megesett már málnával, fekteszederrel is, tulajdonképpen bármilyen bogyós illik hozzá. Mivel a muffint leginkább forrón, a sütőből éppen az asztalra kerülve szeretjük a leginkább, elsősorban reggelire, ellenben korán kelni nagyon nem szeretek, előző este előkészítettem a muffinunkat, amennyire csak lehet.

Kimértem 200 gramm lisztet, 2 teáskanál sütőport, fél teáskanál szódabikarbónát, 150 gramm cukrot, valamint egy csipet sót egy edénybe, belereszeltem egy citrom héját és összekevertem. Kifacsartam a citrom levét, ez ment a hűtőbe. Másnap reggel felolvasztottam 60 gramm vajat, beleöntöttem a lisztes keverékbe, hozzá ment egy egész tojás és még egy tojás fehérjéje (elhagyható, nekem mindig van maradék tojásfehérjém és ennek a muffinnak jót tesz egy kis pótlás), továbbá a citromlé 200 ml-re tejjel kiegészítve (összekapja a tejet, persze, nem baj). Összekavartam, majd beleforgattam kb. 150 gramm feketeáfonyát (fagyasztóból közvetlenül előkapva), és muffinformában töltöttem (én 10 db-t csinálok ebből a mennyiségből, az eredeti recept szerint 12 kisebb muffin lesz). 180 fokon körülbelül 25 percig sült, ez alatt szépen fel lehet öltözni, összeszedni a családtagokat az ágyakból az asztalhoz, mire mindenki ott ül, a muffin is hülőben figyel egy tányéron némi porcukorfelhő alatt.

Nincsenek megjegyzések: