2009. február 3., kedd

Mákos rácsos pite



Sok országban nem lehet mákot kapni, sokan azt sem tudják mi az, ez alól Svédország sem kivétel. Mivel igen csak szeretjük, meglehetősen sok mákot hajítottam be a költözésre összekészített csomagok közé. Mert például gondoltam, hogy mákos bejglit fogok sütni (meg persze dióst is). Aztán a bejgli sütés elmaradt főleg elfogyasztói érdeklődés miatt, ezért a mák erősen szemrehányóan pislogott rám zacskójából egy ideje. Úgyhogy nekiálltam mákos recept után kutakodni és viszonylag hamar belefutottam egy mákos-rácsos kompozíció leírásába.

Némi módosítással itt és ott, elkészítettem a mi igencsak könnyű és villámgyorsan fogyó mákos-rácsos piténket. Ehhez készítettem egy klasszikus linzertésztát 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg cukor, némi vanília, valamint 3 tojás sárgájának felhasználásával. (Bevallom, én a linzertésztát teljesen tojásmentesen szeretem készíteni, igaz, hogy némiképp tovább tart az összeállítása, de sokkal finomabb szerintem. Ennél a süteménynél viszont a tojásfehérjére szükség volt, és mivel éppen nem figyelt a hűtőszekrényben maradék tojásfehérje, hát beleraktam a sárgáját a tésztába, ahogy az eredeti recept is ajánlja, de egy percig sem haboznék kihagyni a tojást a tésztából, ha a helyzet arra alkalmas.) A linzertészta alapanyagait először géppel, majd kézzel igen gyors tempóban összegyúrtam, majd a hűtőbe került befóliázva.

Amíg hült, elkészítettem a tölteléket. Ehhez ledaráltam 20 dkg mákot. Felforraltam 2 dl tejet, benne 6 evőkanál cukrot és felfőztem benne a mákot. A mákkrémbe belereszeltem két almát, egy citrom héját, valamint a citrom levével ízesítettem (kóstolgatni kell). Végül beleforgattam a 3 tojás keményre felvert fehérjéjét.

A tészta két harmadát egy tepsibe belenyújtottam, erre rásimítottam a tölteléket, a maradék tésztából pedig rácsot bűvészkedtem a töltelék tetejére. Közben előmelegítettem a sütőt 180 fokra, a süteményt betoltam és addig sütöttem, amíg a töltelék átment a tűpróbán, valamint a tészta is megsült.

Nincsenek megjegyzések: