2009. február 23., hétfő

Répatorta


"Csókolom, répatorta van?" Gyerekkoromban visítva röhögtünk ezen a viccen, mert már az is milyen mulatságos, hogy répatorta ... Akkoriban el sem tudtam képzelni, hogy ilyen létezik. Pedig létezik és milyen finom. Nekem az egyik kedvencem a sütemények végeláthatatlan univerzumában.

Néhány napja baráti körben felmerült a répatorta sütés ötlete, és mivel éppen volt jó pár répa a hűtőszekrényben és hazai dió a fagyasztóban, gyorsan neki is láttam. Kiindulási alap Roller ultimate recipe-je volt. Aztán volt némi ötletelés és egy kis bénázás is, miután a bébim az akció alatt végig a nadrágomba kapaszkodva követte az eseményeket, és létrejött egy meglehetősen jóra sikerült sütemény.

Először is összeöntöttem egy bögre finomlisztet és egy bögre teljes kiőrlésűt, hozzátettem másfél bögre barna cukrot, két teáskanál fahéjat, egy teáskanál t, fél teáskanál sütőport, 1 teáskanál szódabikarbónát, négy tojást és másfél bögre olajat. A leírt hozzávalókat robotgéppel egynemű masszává dolgoztam össze. Ebbe beleraktam körülbelül 3 bögrényi reszelt sárgarépát és 1 és egynegyed bögre darált diót. (Itt kavart be némiképpen a bénázási faktor, először úgy tűnt, hogy - miután az uram a pucolt sárgarépák egy részét eltűntette - kevés a répa, ezért több diót daráltam némiképp az eredeti receptnél, de később a reszelő kipucolása során kiderült, hogy van még répa az alkatrészek között. Mindenesetre a tanulság az, hogy a receptben van némi mozgástér a hozzávalók mennyisége vonatkozásában.) A massza egy kivajazott-lisztezett kerek kapcsos tortaformába került, és a sütő bemelegedéséig pihent egy kicsit. Végül 150 fokon sütöttem majdnem másfél óráig, amikor is a tűpróba alapján végre jó lett.

A krémhez 200 gramm Philadephia krémsajtot kikevertem 4 púpos teáskanál porcukorral és néhány teáskanál citromlével. Közben kóstolgatni kell, én például jóval több citromlével szeretem ezt a krémet, mint amit általában olvasok itt-ott. A krémet a kihűlt tészta tetejére kentem és meghintettem némi vágott dióval, de ugyanilyen mutatós reszelt sárgarépával is.

A sütemény finom és egészséges, már amennyire egy torta az lehet. Sokáig nem foglalta ez sem a helyet a hűtőszekrényben.

Nincsenek megjegyzések: