2009. március 10., kedd

Syltkakor


Itt Svédországban nagy keletje van a különböző kekszeknek és aprósütiknek, a kávéhoz mindenki eszik ilyesmit, ezért aztán igen sokféle doboz kelleti magát a boltokban. Az egyik kedvencünk syltkakor névre hallgat, több tonnát fogyasztottunk el belőle az elmúlt hónapokban. A syltkakor rejtélyes név amúgy egy egyszerű lekváros kekszként fordítható magyarra, így nem kellett azért sokáig kutakodnom, hogy magam is előállíthassak valami hasonlót.

Vettem 20 dkg vajat, kikevertem egy dl cukorral, egy teáskanál vaníliás cukorral, majd hozzáraktam 1 teáskanál sütőporral elkeverve 4,5 dl lisztet. A tésztát gyors ütemben kidolgoztam, majd húsz golyóbist formáltam belőle. Mindegyik golyóbis közepébe belemélyesztettem a hüvelykujjamat, majd szilikonos muffinformába raktam őket. A mélyedésekbe mokkáskanálnyi málnalekvárt halmoztam. Közben már melegedett a sütő, a kekszeket 175 fokon körülbelül negyed óra alatt sütöttem készre. Akkor jó, amikor már nem lehet benyomni, de még nem pirul meg. Szerintem sokáig eláll, de erről nem tudok empírikus alapon beszámolni, ugyanis a második napon az utolsó morzsát is felszámoltuk.

Nincsenek megjegyzések: