2009. május 31., vasárnap

Áfonyás zabkeksz


Az egyik több napos kirándulásunkra bevásároltunk mindenfélét, és mivel már régen szemeztem vele, behajítottam a Göteborgkex egyik új kreálmányát, az áfonyás zabkekszet. A keksz fantasztikus volt és mivel a keksz gyártói voltak annyira jók, hogy megosztották velem a receptjét, hát viszonylag hamar sort is kerítettem a kipróbálásra. Nem bántam meg.

Elsőként kimértem és összekevertem egy tálban 4 dl lisztet, 6,5 dl zabpelyhet, 145 gr szobahőmérsékletű vajat, 1 dl farincukrot (finomítatlan barnacukor), 1 dl cukrot, 2 teáskanál sütőport és fél teáskanál sót. Amikor már jól összekeveredett, hozzáraktam 2 evőkanál világos szirupot (ennek hiányában a golden syrupot javasolnám, esetleg mézet), 1 dl mazsolát, 75 gr apróra vágott szárított áfonyát, valamint fél dl vizet. A masszát tovább kevertem, majd kézzel egy kb. 5-6 cm átmérőjű hurkát gyúrtam belőle, amit rögtön a hűtőbe hajítottam egy fél órára.

A fél óra leteltével a hurkából egy cm vastag szeleteket vágtam és sütőpapírral bélelt tepsire raktam. Kb. 20 db jött ki ebből az adagból. 175 fokos sütőben sütöttem ki, kb. 15 perc alatt lett kész.

2 megjegyzés:

Dulmina írta...

Én is megsütöttem, és tényleg nagyon finom lett. Köszönöm a receptet.

lucillaposta írta...

Örülök, hogy ízlett :-)