2009. június 11., csütörtök

Banánkenyér

Régóta szemezgettem több banánkenyér recepttel, a répatorta sikerén felbuzdulva, és mivel az akciós banánról másnap kiderült, hogy miért is volt akciós, hát kaptam is az alkalmon, és Nigella receptjét felhasználva meg is sütöttem egyet. A recept igen egyszerű, emlékeztet a muffin készítés menetére.

Egy tálban összekevertem 175 gr lisztet, 2 teáskanál sütőport, fél teáskanál szódabikarbónát, fél teáskanál sót. Egy másik tálban kikevertem 125 gr olvasztott margarint és 150 gr barna cukrot, majd mikor ezek szépen összeolvadtak, hozzátettem két tojást, 60 gr durvára őrölt diót és 4 jó érett banánt (Nigella 300 gr körüli mennyiséget javasol, héj nélkül számítva). A masszába apránként belekevertem a lisztes keveréket, majd a tésztát a formába öntöttem. Valamivel több, mint egy órán keresztül sült 150 fokon.

(Nigella még whisky-be áztatott mazsolát is javasol a tésztába keverni, én nem ugrom az ilyen dolgokért, ezért nem tettem bele, de másoknak bejöhet.)

Nincsenek megjegyzések: