2009. május 9., szombat

Sajtos magos pogácsa


Minap az iskolában családi piknik volt, amire minden család vitt némi harapnivalót, a tanítónéni utalt arra, hogy vihetnék valami magyaros jellegű kaját, hát nekem nem jutott jobb eszembe, mint a pogácsa, mint jól szállítható és tutira bejövős dolog. Egy sajtos-magos-tk lisztes verzió mellett döntöttem, mely némiképp saját fejlesztés, több korábban kipróbált recept összegyúrása.

Tehát, a sajtos-magos pogácsához kezdetként 25 gr élesztőt feloldottam 2 dl langyos tejben egy pici cukorral. Kimértem 20 dkg kenyérlisztet, 25 dkg teljes kiőrlésű lisztet, beleraktam két teáskanál sót, 10 dkg langyosra melegített vajat, hozzáadtam az élesztős tejet és kidagasztottam alaposan. A dagasztás utolsó szakaszában hozzádobtam egy-egy evőkanál lenmagot, tökmagot és napraforgómagot. Körülbelül egy órán keresztül kelesztettem, mire a duplájára nőtt. Ezt követően kinyújtottam kb. másfél centisre, pogácsákat szaggattam belőle, megkentem tojással és sajtot halmoztam rájuk. A pogácsák itt megpihentek egy negyed órára.

180 fokon sütöttem kb. negyed óráig. Ahhoz képest, hogy felerészben tk lisztből van, fantasztikusan puha és ropogós, főleg forrón lekapkodva a tepsiről, de volt már olyan, hogy másnapra is maradt belőle, úgy is nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések: