2009. május 8., péntek

Hagymás baguette


Most, hogy ráérek ilyen úri huncutságokra, mint például a baguette sütés, több receptet is kipróbáltam a témában. Eddig a legjobb Eszter majdnem tökéletesnek titulált receptje alapján sütött baguette lett, több változatban is kipróbáltam, például félig teljes kiőrlésű lisztből, úgy is működött, bírja a hűtőben ücsörgést akár másnapig is sütés előtt, és noha időigényes, nem macerás, csak otthon kell vele lenni. Emellett már korábban kinéztem Jamie Oliver hagymás baguette-jét is, de nekem nem volt túl szimpatikus a kenyérreceptjében szereplő két evőkanál cukor, nekem a baguette a klasszikus liszt-só-élesztő-víz vonalon képzelhető el, így végül JO-től csak a hagymás borítást nyúltam le, a baguette esetében maradtam a fent említett bevált receptnél.

Szóval, vettem először is 14 dkg lisztet (vetemjöl special, azaz a helyi kenyérliszt volt) és 14 dkg hideg vizet, hozzácsaptam 5 gr friss élesztőt és összekevertem. A massza konyharuha alatt pihent két órát, egy óra múlva kevertem rajta egy alaposat. A két óra lejárta után hozzátettem még 36 dkg lisztet, egy teáskanál sót, újabb 5 gr friss élesztőt és 18,5 dkg hideg vizet és először egyes, majd kettes fokozaton kb. 10 percig dagasztottam (géppel) a tésztát. Ezt követően pihent a tészta 45 percet, nem tettem amúgy meleg helyre, a recept határozottan nem írta, nem is kell neki.

A pihenési idő alatt összerottyantottam a hagymamázat, ehhez egy fej hagymát karikára szeltem, két gerezd fokhagymát megpucoltam és fokhagymanyomóval összetörtem. Két kupak olivaolajon először a foghagymát, majd a hagymát megfonnyasztottam, fedő alatt, hogy levet eresszen, majd egy evőkanál kakukkfű társaságában zsírjára (akarom mondani olajára) sütöttem, nem pirult meg, csak szép üveges lett.

A megkelt tésztából négy baguette-t formáztam (a párizsi utcai príma konyhaszaküzletben beszereztem baguette sütőt, így könnyebb sütni), beszabdaltam a tetejét, majd rákentem a hagymás cuccot és 200 fokon, enyhén gőzös sütőben sütöttem kb. fél óráig (alálöttyintettem egy fél dl vizet). A hagyma némiképp megég rajta, de ettől igazán finom.

Nincsenek megjegyzések: