2009. október 22., csütörtök

Banános fehér csokis muffin

Megesik, hogy amikor az ember benéz a hűtőbe és a hűtőből szemrehányóan néz vissza ez meg az, mert már túl régóta vannak ott. Ilyenkor nincs más választás, mint gyorsan keresni valami receptet, amiben jól megfér egymás mellett a fokozott érettségi állapotban lévő banán, meg a mondjuk egy bontott doboz creme fraiche, továbbá amibe belefér némi szárított áfonya is mondjuk. Így esett a választásom Nigella banános-fehér csokis muffinjára, amit néhány dologban hozzáigazítottam az ízlésünkhöz és lehetőségeinkhez. További előnye a receptnek, hogy Nigella egy olyan könyvből szedte, ahol ún. egyedényes sütemények vannak, szóval még csak nem is terheltem túl a mosogatógépet az akcióval.

Először is vettem 125 gramm vajat, amit megolvasztottam egy edényben. Ebbe 150 gramm barna cukrot, némi vaníliaőrleményt tettem és összekevertem. Hozzájött még 3 érett banán, amit a massza kevergetésével egyidejűleg törtem össze. Beletettem egy bő féldeci tejfölt, 2 tojást, egy teáskanál szódabikarbónát, fél teáskanál sütőport, 300 dkg lisztet és tovább kevergettem. Amikor már úgy nagyjából összeállt, beletettem a szekrényben talált szárított áfonyát (úgy 40 gramm lehetett) és 50 gr apróra szelt fehér csokoládét. Mivel muffinról van szó, nem szabad túlkeverni a tésztát, bőven elég, ha úgy nagyjából eloszlott minden. Végül muffin sütőbe adagoltam és 180 fokon sütöttem, amíg jó nem lett.

Alapanyagok:

125 gramm vaj
150 gramm barna cukor
vaníliaőrlemény
3 érett banán
bő fél deci tejföl
2 tojás
egy teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál sütőpor
300 dkg liszt
40 gr áfonya
50 gr fehér csokoládé

Nincsenek megjegyzések: