2009. október 25., vasárnap

Fahéj fagylalt barna cukorral

Minap meglepett az öcsém egy méllel, amúgy nem sűrűn fordul elő, hogy ír nekem, de most írt és nagyon jól tette, mert küldött nekem egy csomó linket, zenés és gasztoblogosakat, szóval kedélyes hangulatban válogattam a receptek között és hirtelen felindulásból rögvest el is készítettem egy barna cukros fahéjfagylaltot Natalie blogjáról. Aztán gondoltam egyet és készítettem hozzá még egy kis karamellöntetet, az bajt nem tud csinálni egy fahéjfagylattal, és ezen feltevésem be is igazolódott.

A fagylalthoz a szokásos főzött tejes-tejszínes alapot készítettem, 2,5 dl tejet, 2,5 dl tejszínt felfőztem egy jó csipet vaníliaőrleménnyel és egy teáskanálnyi fahéjjal. Miközben hűlt a tejes keverék és szívta magába a fűszerek aromáját, 4 tojássárgáját kikevertem 1 dl barna cukorral, majd a langyos tejet hozzákevertem és visszaraktam a tűzhelyre, ahol erős keverés mellett 85 fokig melegítettem. A tűzről lekapva még pár percig kevergettem, majd kihűtöttem és a hűtőszekrénybe tettem. Másnap fagyigépbe került és megfagyott annak rendje és módja szerint.

A karamellöntetet a korábban már ismertetett módon készítettem el, azaz fél dl barna cukrot, fél dl tejszínt és fél dl ljus sirapot karamellizáltam lassú tűzön. (Ljus sirap helyett Magyarországon beszerezhető a golden syrup néhány helyen.)

Alapanyagok

A fagylalthoz:
2,5 dl tej
2,5 dl tejszín
vaníliaőrlemény
egy teáskanálnyi fahéj
4 tojássárgája
1 dl barna cukor

A karamellöntethez
fél dl barnacukor
fél dl tejszín
fél dl ljus sirap

Nincsenek megjegyzések: