2009. december 19., szombat

Sajtos cornetti

Ismét gyöngyszemre bukkantam Jan Hedh könyvében, a sajtos cornettire. Ami nem csak sajtos, de bazsalikomos, szalámis is, tehát erősen olasz ízvilágot hoz. A legnagyobb baj az az, hogy hihetetlenül addiktív, elég egy szelet belőle és már nem lehet lejönni róla, csak ha az összes elfogyott ... Ez is két napos kenyér, tehát rá kell szánni az időt, de a korábbiakhoz hasonlóan a munka nem sok vele, csak türelem kell hozzá.

Első nap összekevertem egy tálban 2,5 gramm élesztőt, 125 gramm lisztet és 125 gramm vizet, majd állni hagytam lefedve egy egész napot (24 órát).

A következő nap hozzákevertem a fentiekhez 5 gramm élesztőt, 125 gramm vizet, 425 gramm lisztet és 5 gramm (kb egy teáskanálnyi) mézet. 3 percig dagasztottam a tésztát, majd hozzáöntöttem 25 gramm olívaolajat és folytattam a dagasztást további 10 percig. Ezt követően 10 gramm sót öntöttem hozzá és ismét csak dagasztottam 7 percig. A dagasztás utolsó perceiben a tésztához adtam 25 gramm reszelt parmezánsajtot, 25 gramm olasz szalámit apró darabokban és egy evőkanálnyi friss, aprított bazsalikomot. Amikor kész lett a tészta, lefedtem fél órára.

A kelési idő lejártával két részre osztottam a tésztát, gömböket gyúrtam belőlük és lefedve 10 percig állni hagytam, majd kinyújtottam az első gömböt oválisra és kb. 2 mm vastagságúra, és felcsavartam, mint egy kiflit. A tészta másik felével elkövettem ugyanezt. A tésztára ismét konyharuha került és 75 percen keresztül kelt, amíg elérte a dupláját. Ezt követen bevágtam a tetejét és megszórtam kb. 50 gramm reszelt parmezánnal mindkét rudat. 250 fokra előmelegített sütőbe, kőlapra tettem a kenyereket, aláöntöttem némi vizet, majd néhány perc múlva levettem a hőmérsékletet 200 fokra. A kenyerek kb. 25 perc múlva lettek készek. A ropogósabb külső kedvéért érdemes a kivétel után azonnal megspriccelni a kenyereket némi vízzel.

Megjegyzés: olasz szalámi nélkül, emelt bazsalikom mennyiséggel szerintem még finomabb ez a kenyér.

Alapanyagok:

7,5 gramm élesztő
550 gramm liszt
250 gramm viz
5 gramm méz
25 gramm olívaolaj
10 gramm só
75 gramm reszelt parmezánsajt
25 gramm olasz szalámi
egy evőkanálnyi friss, aprított bazsalikom

Nincsenek megjegyzések: