2010. január 7., csütörtök

Lekváros linzer


Karácsony előtt hozzájutottam a Journal Chocolat egy számához. Csokoládé akció volt, ennek mondjuk nincs sok köze a történethez, mert végül a süteményt csokoládémáz nélkül csináltam meg, így pedig nem lett egy nagyon eredeti lekváros linzer, szerintem minden családban van egy hasonló recept, mégis megörökítem itt, mert nagyon finom volt és villámgyorsan fogyott, sokkal gyorsabban, mint ahogy készült.

Először is 100 grammnál némiképp több mandulát forró víz segítségével megszabadítottam a héjától, majd kávédarálóval nagyon finomra őröltem. A dagasztógépem táljába tettem és kimértem hozzá 300 gramm lisztet, 150 gramm porcukrot (szintén házi őrlésűt), egy csipet sót, vaníliaőrleményből egy fél teáskanálnyit, fél (bio)citrom héját, egy tojást és 200 gramm vajat. A gép gyorsan kidolgozott nekem ebből egy linzertésztát, ami ment is a hűtőbe becsomagolva egy órára.

A pihenés után vékonyra nyújtottam a tésztát, kiszaggattam szívecske és csillagocska alakra, jobb lett volna valami alkalmasabb lukszúró forma, de az nem volt, hozott anyagból kell gazdálkodnom, ugye. A maradék tésztát újranyújtás előtt kicsit visszaraktam a hűtőbe, gyorsan puhult. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem ki, összesen három tepsire telt ennyi alapanyagból.

Kihűlés után narancs- és málnalekvárral töltöttem és porcukorral szórtam meg.

(Az eredeti recept chilivel ízesített narancszselével javasolja fogyasztani a sütit, ezt én a gyerekek miatt nem kockáztattam meg, de bátran ajánlom, ahogyan a felső linzer csokoládéval való bevonását is, amitől szintén a gyerekekre gondolván tekintettem el.)

Alapanyagok

100 gramm mandula
300 gramm liszt
150 gramm porcukor
egy csipet só
fél teáskanál vaníliaőrlemény
fél (bio)citrom héja
egy tojás
200 gramm vaj
narancs- és málnalekvár
porcukor a szóráshoz

Nincsenek megjegyzések: