2010. március 29., hétfő

Forró fehér csokoládé


Az egyik kedvenc kávézóm a Coffeeshop Company. Az egyik kedvencem náluk a white mochaccino, ami a capuccino fehércsokoládésított változata, viszont az utóbbi időben nem iszom koffeineset önvédelmi okokból, mivel a kisebbikem még anyai táplálékon (is) él és koffein nélkül is elég élénk. Ezért áttértem a forró fehér csokira, ami hát mit mondjak, mennyei. Vagy még annál is jobb.

Itt, Svédországban nincs jelen a cég, így kénytelen vagyok önellátó lenni, ha forró fehér csokira vágyom. Elég sokáig nem is mertem hozzáfogni, féltem, hogy nem lesz olyan, és akkor kár érte. Aztán egyszer nekiveselkedtem, és rájöttem, hogy a világ legegyszerűbb dolgai közé tartozik forró fehér csokoládét készíteni. Azóta nem ritkán (sőt) rittyentek egy bögrényit. Ehhez veszek 30 gramm fehér csokit egy bögrében, mikróban megolvasztom egy kicsit. Majd egy másik edényben tejet melegítek, úgy másfél decit, majd felhabosítom a kézi tejhabosítóval és ráöntöm a csokira. Végül egy evőkanálnyi tejszínt teszek rá, bár ez a rész akár elhagyható, de akkor nem lesz teljes az élvezet. Én amúgy ezt a kis mennyiségű tejszínt szintén a tejhabosítóval szoktam felverni, mert a habverőm ilyen kis mennyiségű tejszínnel nem tud elbánni.

(Némi karamelles öntet sem tesz neki rosszat, ha van épp otthon.)

Alapanyagok

30 gr fehér csokoládé
1,5 dl tej
tejszín ízlés szerint

Nincsenek megjegyzések: