2010. április 6., kedd

Syltkakor ismét


Írtam már egy lekváros kekszről, de mivel igen csak szeretjük az ilyesmit, hát nem megyek el egy új recept mellett kipróbálás nélkül, főleg ha egy egyszerűbb darabról van szó. Márpedig a syltkakor még macerásabb kiadásban is gyors és egyszerű sütemény, így akár kezdők is nyugodtan nekiállhatnak, a siker garantált. Ezúttal ismét a Berg cukrászda könyvéből sütöttem, az előző kekszrecepthez képest néhány dologban különbözik jelen recept, egyrészt kevésbé édes, másrészt pedig mandulába van forgatva.

190 gramm vajat és fél dl cukrot kikevertem, majd hozzáraktam 4 dl lisztet és összeállítottam a tésztát. Egy órára hűtőszekrénybe került, majd egy kb. 4 cm átmérőjű hengerré formáltam a tésztát és ismét visszaraktam egy órára a hidegbe. Az újabb pihenő után megkentem tojásfehérjével (egész tojással is lehet, nekem volt a hűtőben fehérje és sajnáltam egy tojást erre felütni), majd vágott mandulába forgattam. Fél centis korongokat vágtam a rúdból, sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket és mindegyik korong közepébe egy mélyedést nyomtam a hüvelykujjammal. A mélyedésbe málnalekvár került.

200 C-re melegített sütőben sütöttem nagyjából 8 percig.

Alapanyagok

190 gr vaj
0,5 dl cukor
4 dl liszt
tojás(fehérje)
vágott mandula
málnalekvár

Nincsenek megjegyzések: