2010. március 23., kedd

Brownie, a legcsokisabb


A blondie mellett a másik őrület nálunk az ő édestestvére, a brownie. Ami természetesen szintén szemérmetlenül sok csokoládéval készül, ellenben viszonylag kevés liszttel, ezért a belseje sülés után is puha, krémes, ahogy az egy tisztes brownie esetében illik is. A recept mindmegette.hu-ról való, én annyit változtattam rajta, hogy levettem kicsit a cukorból, mert eléggé édes volt. Mivel pillanatok alatt a sütőbe tolható, viszonylag gyakran készül nálunk, akár hirtelen felindulásból is.

Először is veszek 26 deka jó minőségű étcsokoládét és 10 deka vajjal megolvasztom, majd félreteszem kicsit hűlni. Ez idő alatt 4 tojást kikeverek 25 deka cukorral és egy csipet vaníliaőrleménnyel jó habosra. Hozzáöntöm a folyékony csokoládét és tovább keverem, majd beleszitálok 14 deka lisztet és óvatosan belekeverem ezt is. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, és megszórom egy (két-három) marék vágott dióval. 180 fokon 20 percig sütöm. Itt nem működik a tűpróba, mert ha már nem ragad semmi a beleszúrt tűre, akkor bizony túlsült és száraz lesz, szóval én a magam részéről csak az órát szoktam figyelni, ha lejárt a 20 perc, kiveszem.

Alapanyagok:

26 dkg jó minőségű étcsokoládé
10 dkg vaj
4 tojás
25 dkg cukor
14 dkg liszt
darabolt dió

Nincsenek megjegyzések: