2010. április 27., kedd

Grillázs-trüffelkrémes torta

Újabb születésnap, újabb torta, ezúttal a kisebbikem születésnapja kapcsán. Mindenképp csokoládés tortára gondoltam, mert eddig egy ilyen tortával kapcsolatban mutatott kizárólag lelkesedést. Aztán körülnézve a neten, nemigen futottam bele olyan receptbe, ami igazán tetszett. Rengeteg igen mutatós tortát találtam, de főleg a vajkrémes-fondantos vonalból, na most nekem mind a vajkrémmel, mind a fondanttal kapcsolatban vannak fenntartásaim. Így hát végül maradtam az eddig bevált trüffelkrémnél, amihez még kerestem egy jó tortaalapot, amit végül Tortaimádónál találtam meg. A trüffelkrémhez némi grillázst kevertem, és már csak díszíteni kellett. Mivel a fiam vonat és autó őrült, vonatos gyertyatartókat vettem, így a díszítés tematikája is adott volt. A torta végül teljesen liszt és vajmentes lett, noha nem állt szándékomban ilyen restrikció.

Nos, a tortalaphoz vettem 4 tojásfehérjét, egy csipet sót és 15 deka cukrot kanalanként hozzáadogatva kemény habbá vertem. Beleforgattam a 4 tojássárgáját egyesével, majd 15 dkg darált diót is, és sütőpapírral bélelt kerek tortaformába töltöttem. 160 fokon sütöttem bő fél óráig, amíg a tűpróba alapján átsült. Kihűtöttem, kettévágtam.

Közben megcsináltam a grillázst: hámozott egész mandulát megpirítottam szárazon, majd a serpenyőben hozzádobtam némi cukrot és miután elérte a megfelelő színt, olajozott alufóliára terítettem. Kihűlés után apróra törtem, majd aprítóban egészen finomra őröltem. Pontos mennyiséget nem tudok, összesen nagyjából 15 dkg grillázs került a tortába/tortára.

A krémhez fél liter jóféle tejszínt (itt 40 százalékos van) felforraltam és 25 deka étcsokoládét (szintén nem árt, ha jóféle) beletörtem. Addig kevertem, amíg a csokoládé fel nem olvadt. Majd félretettem kihűlni. A kihűlés alatt ezúttal a hűtő-hidegre hűlést értem, ne kövessétek el azt a hibát, amit én, hogy simán szobahőmérsékleten kezdtek el vele dolgozni, mert nem lehet felverni. Én gyorsan bedobtam a fagyasztóba egy negyed órára, miután láthatóan nem működött a tervem, így gyönyörűen fel lehetett verni. A hideg csokoládés tejszínt felvertem. A krém nagyjából felébe belekevertem a grillázs kétharmadát.

Ezt követően összeállítottam a tortát. A tortalapok közé kentem a grillázsos krémet. A torta tetejére 10 deka fehér csokoládét olvasztottam meg. A torta szélét a sima krémmel kentem meg, a maradék krémet habzsákba töltöttem. A torta oldalát megszórtam a maradék grillázzsal, és a krémmel díszítettem a tetejét és - mivel maradt krém - az alját is. A tetejét némi olvasztott étcsokoládéval díszítettem, a betűk készen kapható csokoládébetűk. A tálalás előtt néhány órát a hűtőszekrényben állt.

Alapanyagok:

4 tojás
15 dkg cukor
15 dkg darált dió
csipet só
fél liter tejszín
250 gr étcsokoládé + némi a díszítéshez
100 gr fehér csokoládé
150 gr gillázs
csokoládébetűk

1 megjegyzés:

phzs írta...

Mit nem adnék a 40 %-os tejszínért!
:-))