2010. április 7., szerda

Narancsszirupos sütemény


Noha vége a narancsszezonnak, rövidesen jönnek a tavaszi gyümölcsök, de a narancsos sütik iránti lelkesedés nem szűnik. Annyira nagy kedvenc, hogy a citromra írt recepteket is rendre át kell komponálnom narancsra, ahogy ez jelen sütemény esetében is történt. Az alap Nigella citromszirupos tortája. Ami amúgy nem annyira torta, mint egy viszonylag egyszerű és gyors kevert tészta, de Nigella már csak ilyen, még azon is vacillál, hogy ezt a süteményt az egyszerű torták c. fejezetből mindjárt a mázasak közé tegye, pusztán azért, mert le van öntve némi gyümölcsleves sziruppal ... De valójában mindegy, melyik fejezetben is van, ha igencsak jóféle sütemény.

125 gramm vajat kikevertem 175 gramm cukorral, majd egyesével hozzá adtam 2 tojást és egy narancs héját (kezeletlent természetesen) és tovább kevertem. Egy szilikonlapáttal beleforgattam a masszába egy fél teáskanálnyi sütőporral elkevert 175 gramm lisztet és egy csipet sót. Végül pedig még hozzákevertem 4 evőkanál tejet is. Szilikonos gyümölcskenyérformába tettem, majd 180 fokos sütőben megsütöttem nagyjából 40 percig. (Nekem erősen süt a sütőm, így a vége felé muszáj volt alufóliával letakarni, hogy ne égjen meg.)

Ez idő alatt kicsavartam egy nagyobb narancs levét és 30 gramm cukorral felforraltam, amíg a cukor el nem olvadt. A sütőből éppen kikerült forró süteményre locsoltam a szirupot, majd megvártam, amíg kihűl, csak ez után lehet kiszedni a formából, mert melegen széjjel hullik.

Alapanyagok:

125 gr vaj
175 gr+30 gr cukor
2 tojás
1 narancs leve és héja
175 gr liszt
fél tk sütőpor
4 ek tej

Nincsenek megjegyzések: