2012. június 28., csütörtök

Ribizlis fehércsokoládés sütemény


Majdnem egy éve, hogy utoljára publikáltam, ami ejnyebejnye, de hát sok minden történt és történik mostanában is. Viszont az új Allt om Mat grilles különszámában egy igen ígéretes receptet találtam, amit muszáj volt megcsinálni azonnal, és meg kell mondjam, rég ettem ilyen finomat. Nem csak finom, de végtelenül egyszerű, variálható és gyors sütemény, nagyjából negyed órával a kezdés után már a sütőben volt, így gyorsan felvésem ide, nehogy elfelejtsem ...

Szóval, ez a süti erősen hajaz a blondie nevezetűre, ami nálunk az egyik legnagyobb favorit, annál viszont némiképp könnyebb, kevésbé édes és gyümölccsel megbolondított változat. A recept eredetileg áfonyát javasol, ezt én most nem tudtam hirtelen beszerezni, de a ribizli hibátlan volt, gondolom meggyel, málnával és más gyümölccsel is jól muzsikálna ez a recept.

Mindjárt azzal kezdtem, hogy begyújtottam a sütőt 180 fokra. Felhajítottam egy edényben 100 gramm vajat a tűzre, amikor megolvadt, beletörtem 100 gramm fehércsokoládét. Amikor mindkettő szépen összeolvadt, félreraktam hűlni.

Közben 2 tojást habosra kevertem 2 deci cukorral és egy löttyintésnyi rumban érlelt vaníliával, amikor elérte a kellő állagot, hozzátettem a csokis vajat, majd egy spatulával belekevertem 2 deci lisztet és egy (kezeletlen) citrom héját. 24 cm-es tortaformába töltöttem, a tetejét megszórtam vagy két maréknyi ribizlivel, továbbá 50 gramm összevagdalt fehércsokoládéval. Nagyjából 25-30 percig sütöttem. A recept szerint porcukorral meghintendő, szerintem felesleges.

Vaníliafagylalttal és ribizlivel a legjobb.

Alapanyagok:

100 g vaj
100+50 g fehércsokoládé
2 dl cukor
2 tojás
vaníliakivonat és/vagy vaníliaőrlemény
2 dl liszt
1 citrom héja (kezeletlen)
két marék ribizli

1 megjegyzés:

anna írta...

wooow, de szuper hogy irtal!
annyira jokat sutottel, most is pont itt bongeszek h mit sussek, hianyzik a blogod "_"