2013. február 5., kedd

Réteges mogyorótorta

A kép nem az igazi, mégis gyorsan be kell ide vésnem ezt a receptet, mert félek, hogy elfelejtem, hogyan is sikerült ezt a tortát összeraknom, ami kár lenne, mert igen jól sikerült.

Nos, adott volt az igény, hogy tortát kellene készítenem, és hogy lehetőleg inkább krémes féle legyen, de legyen egyszerű és nagyszerű, mert a szűk délutánba kenyér- és süteménysütés, tovább takarítás mellé nem nagyon fért bele valami igazán komplex. Keresgéltem a neten, olvasgattam mindenféle recepteket, valahogy tortában elég kevés olyan van, ami az én ízlésemmel találkozik, már kezdtem elkeseredni, amikor rátaláltam Dolce Vita csíkos mogyorótortájára. Persze muszáj volt némi kreativitást a dologba belevinni, mivel például frangelico likőr nem volt otthon, a krém meg nem úgy csinált, ahogy elvártam volna, de a végeredmény igen el lett találva, amit az is jól mutat, hogy pillanatok alatt elfogyott.

Frangelico hiányában úgy döntöttem, hogy megpörkölöm a receptben megkívánt 20 dkg mogyorót, és a héját ledörzsölve megdaráltam. Felolvaszottam 7 dkg vajat és a mogyoró felével, valamint 10 dkg összetört zabkekszel összekevertem. A tortaalapot egy 18 cm-s formába nyomkodtam egy kanállal, majd ment a hűtőbe.

Amíg hűlt, 4 tojás sárgáját kikevertem 4 evőkanál cukorral, hozzátettem 3 dl tejet és a mogyoró másik felét, és lassú tűzön krémmé főztem. Mivel instant zselatinom sem volt otthon, 3 lap zselatin beáztattam néhány percre, majd kicsavarva a krémbe olvasztottam. A krém felébe még 10 dkg csokoládét is beleolvasztottam. A krémekbe, miután némiképp meghűltek, 2 dl felvert tejszínhabot is beleforgattam, így először a csokoládés, majd a sima mogyorós krémet rákentem a tortalapra és visszatettem a formát a hűtőszekrénybe. Néhány órás dermedés után leesett a kő a szívemről, mivel a krémek állaga miatt pánikoltam, hogy széjjelhullik a torta, de végül pontosan olyan állaga lett, amilyennek lennie kell. Végül díszítettem némi fehércsokoládéval és cukorgyönggyel.

Alapanyagok:

20 dkg mogyoró
10 dkg zabkeksz
7 dkg vaj
4 tojássárgája
4 evőkanál cukor
3 dl tej
2 dl tejszín
3 zselatinlap
10 dkg csokoládé
díszítéshez: fehér csokoládé, cukorgyöngy








Nincsenek megjegyzések: