2009. szeptember 22., kedd

Egyszerű kakaós keksz


Ismét Nigella recepttel jövök, a süteményes könyvét még mindig nem sikerült megunni. Néhány hete valami útravaló aprósüteményt kellett prezentálnom, és a lekváros süti mellett Boyd mama sütije lett a befutó, ami valójában egy végtelenül egyszerű és igen gyorsan elkészíthető, ámde nagyon finom kakaós keksz. Az alapreceptet lehet variálni minden további nélkül, én próbáltam már egyharmad rész teljes kiőrlésű liszttel, úgy is gyorsan elfogyott ...

30 deka lisztet, fél csomag sütőport, 3 deka cukrozatlan kakaóport, 25 deka puha vajat, valamint 12,5 deka cukrot összedolgoztam keverőgéppel, majd kézzel gyúrtam tovább, kell neki némi idő, hogy jól összeálljon. A tésztából dió nagyságú gömböket formáltam, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, tisztes távolságba egymástól, mert szétterül. Majd villával némiképp megnyomtam őket, így kapták a csíkos mintát és kissé laposabbak is lettek. 170 fokra melegített sütőbe toltam a tepsit, majd 5 perc múlva levettem a sütő hőmérsékletét 150 fokra, így sült még vagy 10 percig, akkor jó, ha már szilárd a külseje, figyelni kell, mert könnyen túlsül. Kihűlés után fémdobozban tárolva nagyon sokáig eláll.

Alapanyagok

30 deka liszt
fél csomag sütőpor
3 deka cukrozatlan kakaópor
25 deka puha vaj
12,5 deka cukor.

Nincsenek megjegyzések: