2009. október 31., szombat

Mazarin Halloween módra

Hivatalosak voltunk egy Halloween partyra, és hát ha Halloween, akkor nyilván valami hátborzongató kell, esélyes volt egy temetőtorta is, de végül ősi félelmemmel néztem szembe és pókhálóval beszőtt mazarineket gyártottam. Eleinte ételfestékes megoldásban gondolkodtam, de végül az itthon található alapanyagokból is sikerült megoldani a dolgot, így még ezen ünnepi nap kapcsán sem merültünk el nyakig az e-betűkben.

Maga az alapsütemény semmiben sem tér el a megszokottól, viszont ezúttal rátettem azt a bizonyos cukormázat, ami a boltban kapható mazarineken feltétlenül ott virít. Ehhez porcukrot kevertem ki vízzel, amolyan kenhető és némiképp szétterülő, de nem folyós állagúra. Valamint egy másik edényben kakaóport, porcukrot kevertem össze szintén vízzel a pókháló kedvéért. Az ötlet amúgy egy régebben látott cappuccino dekorálási útmutatóból jött és hibátlanul működött. Először a fehér mázból kentem egy adagot a mazarinra, majd csigavonalban ráfolyattam a kakaós mázat egy papírból gyártott tölcsér segítségével. Ezt követően egy villával sugárirányban csíkokat húztam és így kialakult a pókhálós minta. Érdemes egyszerre csak 3-4 mazarinnel dolgozni, mert a cukormáz hamar köt és később már nem lehet szépen mintázni. Néhány óra alatt teljesen száraz lesz és így jól szállítható.

Alapanyagok

porcukor
kakaópor
víz

Nincsenek megjegyzések: